reklama

Rýchlo a zbesilo ( Z denníka obyčajnej učiteľky )

Večerných päť kilometrov po atletickej dráhe školského ihriska robí môjmu telu i duši dobre. Moje srdce naberá rytmus, dýcham, behám...Hlavou mi preletujú myšlienky, pomaly sa jedna za druhou ukladajú do portfólia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Dnešný deň bol naozaj náročný. Rýchly a zbesilý. Ráno vyzeralo celkom sľubne, jesenné slniečko šteklilo cez žalúzie moju tvár. Kúpeľňa, umývanie vlasov, hrnček čaju, raňajky pre syna... Išlo to fakt dobre až do chvíle, kým mi kúsok zubnej pasty nepristál na čerstvo vyžehlenej blúzke. Po chvíľke handričkovania a jemného prania priamo na tele som to vzdala. Fľak sa zväčšoval a penil.. Vyzliekam sa a zo skrine vyberám ďalšiu blúzu- žltú. Tak a teraz si musím vymeniť ešte nohavice, náušnice a kabelku- alternatívne riešenie si vyžaduje alternatívne doplnky. Vysypala som obsah pôvodnej kabelky a rýchlo som ho presypala do novej. Pridávam do nej aj jogurt a celozrné keksíky. Vlasy mám už skoro suché, zapínam fén a nepoddajné vlasy sa snažím zatočiť smerom k hlave. Ale tie mrchy sa mi stále vytáčajú von a kričia: zlé gény, zlé gény...Nevzdávam sa, suším, krútim, až je kefa plná mojich jemných vlasov. Po dvadsiatich minútach to vzdávam, beriem gumičku a zopínam vlasy do chvosta. Čas je pokročilý, ešteže sa viem rýchlo namaľovať. Môj zhoršený zrak mi v tom výdatne pomáha. Očné linky sú rovné a ústa dokonale ružové. Beriem kabelu, nasadám do auta a odchádzam do práce. 

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Na parkovisku pred školou to však vyzerá ako v zlom filme, predsa len, meškám. .Autá rodičov stoja všade: na ceste, na chodníku, na parkovisku. Na príjazdovej cestičke, ktorá smeruje na parkovisko pre zamestnancov stojí obrovská biela rároha. Na asfalte stojí dievčatko ( asi prváčka), pózuje a jeho mama ho fotografuje. To snáď nemyslí vážne? Majiteľka rárohy sa otočí smerom ku mne a milo sa usmeje.. Tak teda neviem.. som blbá ja? Nie, nenechám sa vytočiť, počítam do desať, kým sa dievčatá uspokoja a pomaly parkujem.. Do školy už zrýchľujem, v zborovni sa píšem do knihy dochádzok a mierim ku kabinetu. Ešteže mám šikovnú kolegyňu, ktorá zaliala kávu, rýchlo pridávam mlieko, vymením si s ňou pár dojmov a pojmov z dnešného rána a s hrnčekom ( aj napriek zákazu vedenia školy) vchádzam do triedy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Deti sú na miestach, veci majú pripravené na prvú hodinu. Tak predsa som ich niečo naučila. Prvá hodina ubehne hladko. Deti sú ešte rozospaté, disciplína je viac ako uspokojivá. S aktivitou je to ale slabšie. Hlási sa iba Evička, zlatko moje, tak sa rozprávam viac menej iba s ňou. Po hodine sa poprebúdzajú aj ostatní. V momente sú pri stole a ja rýchlo vyhodnocujem informácie.

- Včera mi vypadol zub! Môžeme ísť s Jožkom do automatu na brejky? Mama mi zabudla vyprať veci na telesnú. Pani učiteľka, ja mám v lavici zhnitý banán a nie je môj! Pani učiteľka, Dávid plače!

- Prečo plačeš, Dávid?

- Niekto mi ukradol zošit z písania!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

- Ale prosím ťa, načo by niekomu bol tvoj zošit z písania! Neplač! Poprezeraj celú tašku! 

Jožko vysype obsah aktovky na zem a kým hľadá, moja prestávka sa pomaly kráti.. mám len päť minút.. stihnem ísť ešte na vecko? Zošit sa našiel a môj močový mechúr bol chvalabohu včas zbavený nadbytočnej tekutiny.

Matematika prebehne bez problémov, deti sú šikovné, hlásia sa a ja sa teším, aké sú šikovné.. Po zazvonení ich upozorním, že máme telesnú výchovu a počas prestávky sa musia prezliecť. Samozrejme aj ja. Utekám dolu schodmi, zrazím sa so zástupcom, ktorý mi pripomenie, že som ešte neodovzdala zoznam žiakov poistených proti krádeži....bože.. nechala som ho doma na stole.. nový si musím nájsť v pošte a znova ho vytlačiť..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhú polovicu schodov beriem po dvoch, chcela by som ešte niečo zhltnúť. Rýchlo vbehnem do kabinetu, vyzliekam nohavice, naťahujem tričko a z kabelky vyberám jogurt. To snáď nie! Téglik je prasknutý a malá časť bielej tekutiny je v kabelke. Tak na toto nemám teraz čas, to budem riešiť až doma. Kým vyjedám zvyšný obsah téglika, otvorí kolegyňa dvere: - Máme poradu!

- Čo? Teraz? Utekáme spolu do zborovne... Porada je dlhá a nedôležitá- čísla a štatistiky. To už vôbec nikoho nezaujíma, že napr. v mojej triede sú deti silne nabudené na telesnú výchovu? 

Počet detí, z toho dievčat, počet katolíkov, z toho dievčat, počet integrovaných žiakov, z toho dievčat... všetko dnes do 14, 00 hod. vyplniť, pozor na chyby, ide predsa o život. Cítim, ako mi skáče žalúdok...A čo takto počet listov na školskom dvore, z toho žltých, z toho zvädnutých? 

Po porade utekám k deťom, Paľko sa pobil so Šimonom, Jožko nemôže nájsť jednu ponožku a Gabiku bolí brucho. Tak čo s tým?. Telefonujem Gabikinej mame, dohováram bitkárom, hľadám ponožku. O päť minút idú Šimon a Paľko do telocvične poslední a zahanbení, Jožko naboso a Gabika už čaká na svoju mamu v 2.B.

Počas telesnej výchovy sa deti vybehajú ,dávam im zabrať, nech nemajú čas na hlúposti. Prestávku využívam na prezlečenie, potom hľadám vo svojich mailoch zoznam žiakov poistených proti krádeži. Mám ho, ale v tlačiarni sa zasekáva papier...no jasné, prečo by malo ísť niečo ako po masle? Cestou k zástupcovi zrýchlim, odovzdávam zoznam a utekám na hodinu.

Je prvouka, deti sú po telesnej výchove rozhorúčené a unavené. Ja tiež. Rozprávame sa o prvej pomoci a o tom, ako ju privolať. Téma zrazu skĺzne do hororovej roviny. Deti rozprávajú o krvavých zážitkoch zo svojho okolia, ktorých boli priamo či sprostredkovane súčasťou. Teta si popálila celú ruku, strýko sa pošmykol a spadol zo strechy, susedov brat havaroval na motorke a odhodilo ho to až na strom. Karol zaklincuje záver hodiny príbehom o ujovom synovi, ktorý sa porezal na kosačke tak silno, až mu na trávu popadali kusy mäsa...Ešteže som toho nestihla veľa zjesť!

Budem mať konečne prestávku? Nie! Pred dverami kabinetu ma čaká Ondrejova mamička. Prišla mi vyplatiť triedny fond, informovať ma o tom, že Ondrík nemá učebnicu na matematiku a že minulý týždeň do neho Ferko hodil gumu. No hlavne ho prišla ospravedlniť z vyučovania, lebo cez víkend začal malý kašľať, najprv sucho, potom už začal vykašliavať hlieny, najprv zelené, ale už sú žlté, tak nebude potrebovať antibiotiká a príde v pondelok do školy. Stojím pre tou starostlivou mamičkou a rozmýšľam, aký dôvod napísala do knihy návštev. Hlieny? Guma?

 No nič, zvoní.. Prestávka sa skončila. V kabinete vypijem pohár vody a utekám hore schodmi. Ešte máme výtvarnú výchovu a deti si mali pripraviť farby a tuše, dúfam, že niečo nerozliali. Vchádzam do triedy a zisťujem, že moje obavy boli zbytočné. Deti vzorne čakajú, pomôcky sú pripravené na laviciach. Konečne sa ma zmocňuje pokoj. Deti kreslia zážitky z prázdnin. Obrázky sú naozaj milé: more, bazén, ľudia idúci na hrad, chlapci hrajúci futbal. Tak predsa!

- Karol rozlial tuš, pani učiteľka!

Naozaj! Po Karolovej lavici steká malý čierny potôčik rovno na dlážku. Bežím po handru a snažím sa ho zastaviť. Utieram stôl, ale nepokryjem celú plochu, a tak niekoľko kvapiek pristálo na Karolovej aktovke. Otáčam handru na druhú stranu, v rýchlosti sa obtriem o lavicu, tentoraz to schytali moje nohavice...pane bože, koľko toho vytieklo? Celá fľaštička! Nekričím, len utieram. Neurobil to naschvál. Som spotená a špinavá. Deti mi nosia toaletný papier a hygienické vreckovky. Všetko je čierne: podlaha, umývadlo, moje ruky i Karolov zážitok z prázdnin.

Posledná hodina sa skončila. Ešte delím deti na náboženstvo, idem na obed, vypisujem elektronickú triednu knihu a samozrejme životne dôležité ŠTATISTIKY.

Neskôr sadám do auta a odchádzam z práce. Parkovisko je poloprázdne. Šikovní kolegovia sú už doma a rodičia si prídu po deti do školského klubu neskôr, ešte sú v práci. Ktovie, aký mali deň...

Marianna Lipková

Marianna Lipková

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Povolanie učiteľky je nielen náročné, ale krásne a obohacujúce zároveň. Každý deň v škole medzi deťmi je iný... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu